söndag 6 juni 2010

Jack's första utställning - Orust 29/5

Min allra första uställning gick ganska bra fast jag studsade fram som en annan känguru, tycker matte skötte sig mycket bättre, hon var rätt lugn, i alla fall så ser hon rätt lugn och cool ut. Husse filmade hela spektaklet men han fick inte med mig när jag stod på bordet och skötte mig så bra ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=WZWttR2ILXc

Här sitter vi och väntar på finalen, mååånga timmar tog det. Från ca 10:00 -15:30 fast vi gick omkring och tittade på andra ringar och hundar och promenerade lite så vi satt inte stilla hela tiden.


























Jag fick 3 rosetter. BIR - HP - 1:a pris och gick till final men där gick det inte bra alls, konkurrensen var hård med ca 30 andra valpar men det gör inget alls, matte blev sååå glad av den fina kritiken från domaren Rose-Marie Hartwig:

Utmärkt storlek, mycket välkroppad, bra hals och rygglinje, lagom med hull, ädelt huvud, vältecknad, mycket lovande.Väl uppställd. Behöver mer träning i rörelser, annars en underbar hund.

Och nu var det dax för finalen. Kolla in storpudeln som smiter och den ville inte bli infångad :-)


http://www.youtube.com/watch?v=q_W6ySBxcFE

Att trava fint är jättesvårt, man vill ju ha godiset istället och det når man ju inte om man inte hoppar uppåt......hmm...tror inte matte håller med där riktigt. Får nog försöka lära mig det tids nog, undrar om det går bättre på nästa utställning på lördag i Vänersborg, vi får väl se! Men matte säger att kritiken var det allra bästa och jag har ju framtiden på mig att visa vad jag kan!




2 kommentarer:

  1. Härligt ♥ ***Grattis***

    SvaraRadera
  2. Underbara filmer! Jag skrattade gott åt båda ;-)
    Vilken fin lejonvalp det var med förresten...

    Det är inte lätt att gå fint när allt är så kul, inte när man helst bara vill studsa fram och njuta av livet. Det kommer ska du se, lite mer erfarenhet och lite mer tid så får nog domarna se Jacks trav också :-)
    Med sån livsglädje spelar inte mycket annat någon roll - härligt att se!
    Ni passar fint ihop förresten...;-)
    Kram!

    SvaraRadera