måndag 7 juni 2010

Jack's 2:a utställning - Vänersborg 5/6

Ja då har jag även klarat av min andra utställning och det gick hyffsat, var varmt och skönt i alla fall så man slapp frysa. Jag mötte en annan hanvalp som var ca 9 månader så han hade ju tränat lite mer än jag men jag skötte mig bra i alla fall även om jag inte gillade det nya kopplet, en fin länk som jag fick av Anita, min pappa Dreamers matte.......

TACK! Anita - Dreamer http://www.paradiseparks.se/
Selma - Irene http://swedobs.com/
Och det var sååå skoj att få träffa sin pappa och jag fick även träffa en halvsyster som heter Selma. Deras mattar var snälla och bjöd mig på mjukglass.......mmmm.........så gott det var.......när min matte och husse köpte varsin mjukglass så fick jag smaka av deras också ;-) svalkade sååå skönt.


Det är pappa Dreamer längst fram och halvsyster Selma längst bak i bild.


Jag får bara vänja mig vid detta nya koppel så ska det säkert bli bra med tiden........i alla fall säger matte det och jag håller med henne för en gång skull. Fick bra kritik av domaren, en trevlig dam från Australien. Fast hon tog lite väl lång tid på sig men det får man väl vänja sig vid.

Här kommer en film som husse tog när jag är i ringen, den är lite skakig, inte lätt att stå stilla och filma utan ett stativ. Sen var jag inte lika förtjust i att stå på bordet denna gången så matte fick hålla i mig när hon skulle kolla i min mun, tänderna var i alla fall som dom skulle, hoppas jag inte hade gräs mellan tänderna bara, det hade varit pinsamt...........
http://www.youtube.com/watch?v=jfMdCSQC9FE
Klicka på länken ovan för att komma till filmen.
Det fina röda tältet i bakgrunden (fyrkantiga) har matte köpt. Det kom på villovägar så det fick husse åka 15 mil för att hämta på annan ort, visst var han snäll som gjorde det för min skull, joo lite för matte och sin egen skull också :-)

Nu ska jag träna som bara den tills nästa utställning som är i Borås den 4/7 och jag hoppas det ska gå bättre då.......men huvudsaken att man har roligt, eller hur?!











2 kommentarer:

  1. Så himla kul att se filmer från dina utställningar Jack. Det finns många hundar o mycke att titta på när man är på utställning i alla fall när man är valp. Kämpa på med träningen så går det säkert hur fint som helst i Borås. Ska hålla tummarna för er. Hälsn.¨farmor¨Anita

    SvaraRadera