tisdag 24 augusti 2010

Västkustvalpen

I söndags 22/8 var vi på Västkustvalpen. Jag ställde i klassen 6-9 månader och gick mot en hane till. Inga tikar var med i min klass. Blev 1 - BIR - HP. Fick jättefina rosetter som var helt annorlunda i färg och storlek mot normalt. Här är jag och matte + BIR rosetten som nästan är större än jag!



















Matte sa att jag var sååå duktig, du får kolla själv på filmen.


Gick till final men där gick det sämre. Ca 60 valpar i klassen 6-9 månader så det var stor konkurrens. Några bilder från finalen. Jag var sååå trött efter många timmars väntan så jag hade liiite svårt att stå still länge.



Kritiken från domare Lisa Molin:
Utmärkt typ och helhet. Bra huvud och uttryck. Bra bett. Snygg topline. Vackert buren svans. Utmärkt front. Välkroppad. Välvinklad. Rör sig med vägvinnande steg från sidan. Vacker päls. Utmärkt temperament. Välvisad.





3 kommentarer:

  1. Grattis till det fina resultatet.
    Jag minns den enda gång vi ställt ut en hund, han vann och jag blev så ivrig så jag tappade kameran och det blev ingen segerbild på ett tag, kameran i leran, inte så bra;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort Cia, och Jack förståss!!!!
    En million Grattisar från oss här i Trollhättan
    pappa Dreamer är jättemallig. Lille Jack kanske blir han andra Champion barn, han har ett barn i USA som är champion. Jag ser att ni har övat. Håller tummarna fortsättningsvis också. Hurrraaaaaaa!
    Anita o Dreamer, farfar Cowboy är med också på ett hörn o grattar.

    SvaraRadera
  3. Lillianne /Pinscheelas30 augusti 2010 kl. 19:01

    GRATTIS igen!!!
    Ni är sååå duktiga och snygga förståss!
    Kram på er och puss från mamma Mimmi, till Jack!

    SvaraRadera