tisdag 31 augusti 2010

Det gick vägen denna gången!

I lördags 28/8 var det utställning på Vara/Grästorp BHK och det gick jättebra!
BIR-HP-BIS2

Jag njuter av solen och den fina rosetten efter finalen! Matte ser väldigt stolt ut!












Kan stå på 2 ben :-)


Nova var med hela dagen. Nytrimmad och fin




Domaren Alf Carlsson gav fin kritik:

Hanvalp av mycket god typ. Vackert välskuret huvud.Mörka fina ögon. Välskurna öron. Vacker hals o överlinje. Bra kors. Välburen svans. Välutvecklad bröstkorg med bra djup o skuldra. Vacker päls. Välmusklad. Välvinklad. Bra temperament. Välvisad.


Här är första filmen där domaren ger mig 1:a i kvalité + HP: Märk väl min hoppiga stil och att jag inte vill stå stilla, beror på något som luktar gott i gräset och matte fattar inte att hon kan flytta på mig, men det gick ju vägen ändå :-)




Här är konkurrensen mot tiken där jag blir BIR:





Finalen med alla finalhundarna:









Slutfinalen där jag blev BIS2:
Alf kom fram och gratulerade oss efter finalen. Han sa att: Vad var det jag sa, inte bara jag som tycker han är en mycket lovande valp som kommer gå långt!




Hoppas ni fick en trevlig stund. Välkommen igen för det lär bli fler utställningar!







1 kommentar:

  1. Underbart ♥...Stort Grattis/Jam Kram & litet "voff" från oss i ☼

    SvaraRadera